lørdag den 20. oktober 2012

Tidlig jul

Traditionen tro har min mor og jeg i dag i jul i oktober! Jeg kommer nemlig til at savne den danske julemad. Derfor skal jeg gerne have flæskesteg så mange gange som muligt inden jeg rejser. Indtil videre er jeg oppe på to gange (min fødselsdag i august og nu), og håber lidt på 3 gange mere så jeg kan blive lidt træt af det også når jeg skal undvære det i et helt ÅR.

Ps. tak til jer der læser min blog selvom jeg ikke opdaterer den så ofte endnu - lige nu er der ikke så meget andet at berette om end at jeg spiser julemad og er i gang med at udfylde den fulde ansøgningspakke. Det er en pakke hvor man skal skrive et brev til sin værtsfamilie, udfylde sine senester 3 karaktergivninger (har fået lov til at få mine årskarakterer før de andre på grund af det, hæhæ), skrive anbefalinger ind fra sine lærere, udfylde lægeattester osv. Den skal afleveres den 6. november, så jeg har faktisk lidt travlt. Det er bare en smule akavet at sidde og skrive et brev til nogle man ikke ANER hvem er, hvor de bor og hvad de gerne vil vide - føler at jeg sidder og skriver ligegyldig information, men det er det jo ikke for dem. Skal skrive 2 A4-sider, og jeg har indtil videre skrevet lidt over en halv, og er gået lidt i stå.

Men jeg er begyndt at få lidt mere mod på at tage afsted igen. Selvom der er nogle personer der bliver svære at undvære i 10 måneder, er det vist alligevel vigtigt at huske på, at udvekslingsstudenter nu har det godt i forhold til dem for 20-30 år siden, hvor Skype, Facebook osv. ikke eksisterede. Det må have været endnu hårdere. :) (og dyrere for den sags skyld - telefonregningen efter sådan et år, av av)

Lige nu sidder jeg og skriver biologirapport om evolution, og overvejer om jeg skal gå ud og tage nogle flere kartofler med brun sovs, hæhæ.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar