fredag den 25. januar 2013

Ansøgningen der tog en drastisk drejning


Nu har jeg været til åbent hus på to gymnasier (STX), og nej.. hvor var det forfærdeligt. For det første brød jeg mig virkelig ikke om omgivelserne, for det andet var eleverne på katedralskolen endnu mere flippede end jeg havde forestillet mig og for det tredje lignede Aalborghus gymnasium en skole fra 2. verdenskrig.

Udover det, kunne jeg også mærke at fagene slet ikke var mig og at jeg ikke ville blive glad der. Så derfor har jeg taget en ny beslutning (som egentligt også var det jeg ville heeeelt tilbage i slutningen af 7. klasse/starten af 8. klasse): HHX. Som valgfag har jeg tænkt mig at vælge Kinesisk som områdestudier C, Markedskommunikation C og Matematik fra C-B.

Fagene jeg får er altså:


Dansk A

Engelsk A
Afsætning A
International Økonomi A

Virksomhedsøkonomi B

Samtidshistorie B
Tysk B
Matematik B

Kulturforståelse C

Markedskommunikation C
Kinesisk som områdestudium C
Erhvervsret C

Jeg har valgt linjen Afsætning A, International Økonomi A og Kulturforståelse C på Saxogade gymnasium, hvilket er den internationale linje, hvor man i 1. og 2.g rejser på studieture rundt i Europa, og i 3.g skal man på udveksling enten i Kina eller USA (håber selvfølgelig mega meget på Kina, fordi jeg allerede har været i USA i et år der).

Vi fik karakterer i dag, og jeg fik 12 i mundtlig tysk!!! Og 7 i geografi (hvilket er RIGTIG flot selvom mange hader 7-taller, for i min familie dumper vi i geografi). Mine karakterer var nogenlunde det samme som 1. termin, undtagen at jeg var gået op i retstavning og ned i læsning, og så at jeg fik 12 i tysk. 



Jeg er så glad for at jeg endelig har fået modet til at sige til mig selv, at jeg ikke skal gøre noget jeg ikke har lyst til fordi jeg er nødt til det for at nå mine drømme - jeg kan sagtens nå dem på en anden og meget mere positiv måde. 

Ps. Dette vil sige, at jeg har skrevet min sidste fysik/kemirapport for i hvert fald de næste 4 år. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar