torsdag den 18. juli 2013

Danish survival kit

Fik lige den idé, at jeg vil lave sådan et rigtigt overlevelseskit med danske ting i som jeg vil putte i kufferten. Jeg har nemlig ikke vildt meget tøj jeg vil have med (er ikke den store shopper) og meget af mit sommertøj overskrider skolens dresscode (fx "ingen spaghettistropper" og "ingen tætsiddende nederdele"), så jeg shopper derovre. Jackie har lovet at hjælpe mig med at købe tøj der ikke bryder dresscoden. 

Min skal indeholde:

10 x 0,33 l Faxe Kondi (ja, nogle vil måske mene at dette er vanvittigt at bruge plads på, men det er 3,3 kg og jeg har to kufferter og vil hellere have det med en en eller anden åndssvag trøje. Hvis jeg mangler plads, tager jeg bare en hel masse tøj på og tager det af i flyveren og putter i en pose ;)). Grunden til at jeg vil have 10 med er at så kan jeg drikke en hver måned ;-) Symbolsk eftersom min kæreste og jeg drikker uanede mængder Faxe Kondi hver gang vi er sammen. Hvis jeg mangler plads, starter jeg med at tage 6 med, og så kan min mor altid sende nogle til jul. "Hvad ønsker du dig i julegave, Frederikke?" "Faxe Kondi"... ;-)

En pose spejlæg
Små danske flag
Rugbrødsmel
Et stort Anthon Berg marcipanbrød


_________________________________________________________________________________

Jeg har modtaget en seddel om at mit visum er kommet, så det skal jeg hente i morgen ved posten. Min mor ringede lige og fortalte at hun har snakket med myeducation, og det ser ud som om, at jeg er den eneste der skal rejse den 16. august klokken 12.35. Heldigvis rejser min mor med fra Aalborg til København så jeg ikke skal sidde alene i de tre timer inden flyet til Paris går, men jeg har bare virkelig ikke lyst til at rejse alene. 17 timer er altså virkelig lang tid, især hvis man er ked af det. Ville bare gerne have haft en at rejse med, i det mindste bare til Paris. Igen vil jeg bare pointere hvor uendeligt meget jeg glæder mig til at det her er overstået og jeg sidder i USA og kan slappe af i mit hoved, for det har jeg ikke gjort de sidste 2 måneder fordi jeg bekymrer mig så meget om alt muligt og alt åbenbart skal gå galt. Der er en lille chance for, at jeg måske kommer til at rejse med nogle andre da der stadig er en måned til og der stadig er nogle der kan nå at blive booket der, men chancen er nok ret lille nu hvor det er så tæt på. Så det er bare super irriterende og mega nedern. Men det gider jeg ikke tænke på mere. For jeg tror nok lige at jeg overlever alligevel. ;)

Der er 29 dage tilbage. Nogle af jer husker måske, at jeg stoppede min nedtælling fordi det gav mig stress og det føltes som om tiden gik hurtigere så. Derfor har jeg startet den igen.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar