fredag den 26. juli 2013

Min USA-bog

I mit forrige indlæg satte jeg et billede ind af min USA-bog som skal bruges til lidt forskelligt. De første sider er fyldt ud med mål som lyder således:

De første 2-3 uger:


  • Snakke med mindst 2-3 personer første skoledag
  • I stedet for bare at give op hvis jeg lige er alene, så gøre et eller andet, fx at sætte mig over til nogen til frokost selvom jeg ikke kender dem (vil nødigt ende som Lindsay Lohan i Mean Girls der sidder alene på toilettet og spiser)
  • Være åben og smilende og træde udover min egen comfortzone
  • Ikke være for genert eller gemme mig
  • Være åben overfor nye og anderledes ting og at alt måske ikke er som jeg forventede/håbede
  • Prøve nogle forskellige fag og sport
  • Bare kaste mig ud i at snakke engelsk med folk

Efter noget længere tid:


  • Være aktiv med sport og venner/veninder
  • Ikke Skype og være på Facebook hele tiden, men leve i nuet
  • Tage initiativ til ing
  • Få nogle gode og faste venner og veninder
  • Tro på, at folk godt kan lide mig
  • Bare kaste mig ud i at snakke engelsk med folk

Mål for hele opholdet generelt:

  • Få et godt forhold til min værtsfamilie
  • Få gode og virkelige venner
  • Få gode karakter/klare mig godt i skolen
  • Stå inde for det jeg gør og den jeg er
  • Være åben ligesom Stine (når jeg er lidt genert eller noget tænker jeg altid "bare være ligesom Stine" som er en fra min gamle klasse, fordi hun altid bare snakkede med ALLE mulige og havde 1000 venner)
  • Have lært en masse, både fagligt og personligt

Hvis I har nogle gode mål, så skriv dem endelig i kommentarfeltet!!! :-)

1 kommentar:

  1. Haha, 1000 venner ligefrem :D tror nu de fleste bare er bekendte, men vil da tage det som et kompliment :)

    SvarSlet