onsdag den 10. juli 2013


I går klokken 7.30 mødtes jeg med min kæreste nede ved bussen som gik til lufthavnen. Vi fløj klokken 8.30 og landede ca. halv 9, og så havde vi en time til at finde fra lufthavnen og ind til MyEducations kontor hvor der var sådan ca. 15 andre udvekslingsstudenter. Vi sad inde i sådan et mødelokale hvor Marianne fra MyEducation fortalte lidt og så gik vi sammen over til ambassaden. Vi havde fået vores visumpapirer inden vi gik derover og havde fået besked på at vi skulle passe RIGTIG godt på dem - og hvad er det første jeg gør da vi kommer hen til ambassaden? Jeg glemmer dem selvfølgelig foran security. Det var slet ikke slemt på ambassaden og det tog ca. en time for os alle sammen at komme igennem. Først skulle man bare over og aflevere papirerne, så skulle man have taget fingeraftryk og så skulle man til det såkaldte interview hvor de spørger hvor man skal hen, hvad man skal der, hvem der betaler og sådan noget.


Da vi alle var færdige, gik mig og min kæreste på strøget hvor vi gik lidt og kiggede og shoppede lidt, så spiste vi frokost og så gik vi i Tivoli..


 .... hvor vi prøvede én rutschebane som var en børnerutschebane. Hvem af os der var for bange til at prøve nogle af de andre vil jeg lade blive ved mysteriet ;-)

Der var virkelig godt vejr og virkelig mange mennesker (mest på strøget) fordi der var et eller andet jazzfestival, men det var rigtig hyggeligt alligevel. Men hold kæft det var dyrt at prøve noget hvis ikke man havde turpas. Der var forskellige "zoner", men de fleste kostede mellem 50-75 pr. tur. 


Ved halv fem tiden gik vi over på en restaurant inde i Tivoli (A Hereford Beafstouw), hvor vi fik aftensmad. Servicen var virkelig god og det var maden også (udover den manglende pomfritsauce), og man fik gratis brød og sådan noget. Undrede mig over at der ikke var nogle servietter, men så så jeg at man havde sit eget viskestykke - alt derinde var virkelig cool og tjenerne var virkelig flinke :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar