tirsdag den 18. juni 2013

Tanker

Lige nu er det ca. et år siden jeg begyndte at tænke på at tage på udveksling. Jeg kiggede på EF's hjemmeside hver dag, men hver gang jeg tænkte rigtigt over det begyndte jeg at græde. Sådan fortsatte det indtil sommerferien hvor jeg lagde tanken fra mig, men i august/september begyndte jeg at tænke på det igen. Til at starte med havde jeg et vildt urealistisk billede af, hvad udveksling var. Det er der sikkert også mange kommende udvekslingsstudenter 2014/2015 der har nu. Når folk spurgte HVORFOR jeg ville afsted var mit svar "fordi det er mega fedt derovre med prom, homecoming, graduation, cheerleading osv.", og ja, man kommer til at opleve mange af de ting som udvekslingsstudent, men helt ærligt. Hvis det er ens grunde til at tage afsted, så bør man give sig selv et slag i hovedet med en bog. Det var det i starten for mig fordi jeg ikke vidste bedre, men nu er det af helt andre grunde jeg tager afsted. 
   Jeg tager afsted for at blive ældre i sindet, for at mestre et fremmedsprog, for at få amerikanske venner og for at få endnu en familie. Og opleve en anden måde at leve på. Det bliver virkelig en udfordring på grund af den person jeg er, men jeg ved, at det virkelig vil komme mig til gavn resten af mit liv. Jeg har heller ikke lyst til at gå på universitetet/college i USA, så næste år var min eneste mulighed for at komme derover og gå i skole. Og vil jeg gå glip af det bare fordi jeg er bange for ikke at få nogle venner eller fordi jeg er bange for, at jeg ikke kan tåle den berygtede usunde mad? Nej. Det kan være svært at få nogle gode venskaber i en klasse med 20 elever. Men den her skole indeholder altså 1300 andre jævnaldrende studerende og du går måske i 5-6 klasser + sport. Hvor stor er chancen for, at der ikke bare er 4-5 som du kan lide og som kan lide dig? Det man bare skal huske er, at det ikke er altid at "de gamle" henvender sig til de nye på en skole. Sådan har jeg også selv haft det når vi har fået nye elever i klassen/på årgangen. Synes altid det er sådan lidt "skal jeg sige noget eller...?", fordi man ikke ved om det vil gøre den nye ukomfortabel - så det vil jeg huske når jeg står første skoledag og ingen henvender sig til mig. Min værtsmor jokede med, at hun kunne holde ude på parkeringspladsen hele dagen så jeg kunne flygte hvis det blev for slemt, haha. :-D

Meldte mig ind i den internationale gruppe jeg linker til i forrige indlæg, hvor jeg så er kommet til at snakke med en tysk dreng der skal gå på samme high school som mig. Skrev lige (i et forsøg på at være sjov, haha) en besked til ham på tysk. Eller en halv besked. Efter de første tre linjer gav jeg op. Det føles som så længe siden jeg sidst havde tysk, kan nærmest ikke huske noget som helst grammatik. 




Nu kommer der noget lige irrelevant, men ville lige dele denne fabulous kjole jeg har købt i Zara i København. Den kostede 459 og det var bare kærlighed ved første blik. I dag har jeg været nede og træne for første gang i 14 dage. Den sidste måned tror jeg at jeg i alt har trænet to gange, men nu har jeg så også prioriteret mine afgangsprøver ret højt. Det kan VIRKELIG mærkes. Efter 3 minutter (ja, 3 minutter!!!) på løbebåndet fik jeg mega meget kvalme og jeg kunne knap nok løfte en 5 kg håndvægt. Fik virkelig sådan en wtf-is-going-on-følelse, men endte da med at være der i 45-50 minutter, hvilket pt. er stort for mig da jeg tidligere har været gået derned og så sneget mig ud efter 10 minutter. Ja, jeg er meget doven. Jeg melder mig også ud næste gang jeg er dernede, det skal jeg nemlig have gjort snart da de trækker for 2 måneder af gangen. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar