tirsdag den 11. juni 2013

wuhu

I går klokken 9.00 var jeg til mundtlig historie, som var den første A-prøve jeg nogensinde har været til med forberedelsestid. Det var mega mærkeligt, for selvom jeg VIRKELIG gerne ville klare mig godt, så var jeg bare overhovedet ikke nervøs. Jeg havde lidt kvalme, men udover det var der slet ingen tegn på, at jeg var nervøs - så det var ret mærkeligt. Man må ikke have bøger eller tekster med ind (folk gør det dog alligevel da der ikke er nogen vagt i forberedelsen), så jeg havde skrevet 68 siders noter til emnerne: Kvinderettighederne, Grundloven, Enevælde og trykkefrihed, Holocaust, Danskhed og FN's menneskerettighedserlæringer. Og gæt hvad jeg trak? Intet af det jeg havde noter om. Jeg var nemlig kommet til at låne en forkert historiebog, så de sider der var om mit emne "Minder om besættelsen" havde jeg af gode grunde ikke læst. 

Da jeg sad inde i forberedelsen var jeg mega opgivende og troede virkelig at det lå mellem et 02 eller 4, men da jeg så kom ind fik jeg den heldigvis drejet hen på 9/11, krigen i Afghanistan og så var der også et spørgsmål hvor jeg fik lidt mulighed for at snakke om grundlov og kvinderettigheder - mega heldigt. Da jeg kom ind og skulle have min karakter var jeg helt sikker på at jeg ville få 4, men så sagde de "Det gik super godt. Du har fået 10", og så tabte jeg næsten underkæben. Så nu har jeg fået 12 i projekt, 10 i dansk, 7 i matematik og 10 i historie, og det er jeg rigtig tilfreds med selvom der er mange der har fået "straight A's". Men igen, så længe man ved at man har gjort sit bedste, så skal man altså ikke blive ked af det uanset om man kun får 4 og 7 eller 7 og 10 (eller 12, men det er der nok ikke nogle der bliver kede af). Min søster fik altså tit 4 og 7 i skolen, og hun har altså klaret sig super godt med en kandidatgrad fra universitetet og et godt job, så selvom man har lyst, så er der ingen grund til at sætte sig ned og tude over en halvdårlig karakter.
 Nu mangler jeg fysik/kemi og engelsk. Engelsk tror jeg, at jeg får 4 i, da jeg er RIGTIG dårlig til at snakke engelsk under pres/når jeg er nervøs. Så begynder jeg nemlig at kludre i ordene og stamme. 

Nårh ja, og så har jeg fået børnesår. Til at starte med troede vi at det var førkølelsessår, men der er ikke rigtigt nogle jeg kunne være blevet smittet af og så sendte jeg et billede til min søster, og hun var helt sikker på at det var børnesår. Børnesår er ikke nødvendigvis noget man bliver smittet med, det er tit folk der har haft børneeksem der får det hvor det så udvikler sig til sår. Det er ret smitsomt, så jeg går og vasker mine hænder og spritter dem af hele tiden. 
Ps. lad være med at google billeder af det, det ser virkelig voldsomt ud. Mit er slet ikke så slemt (7-9-13)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar