fredag den 30. august 2013

Syg

I dag fredag er jeg hjemme fra skole, da jeg er blevet syg med halsbetændelse. Var ikke særlig ked af at gå glip af skolen idag for at være helt ærlig. Synes virkelig de sidste 5 dage i skolen har været hårde at komme igennem - for det første er dagene meget længere, man har næsten ingen pauser og for det andet synes jeg virkelig folk er lukkede. På tennisteamet er folk rigtig søde osv., men jeg synes virkelig at det er ubehageligt i timerne fordi folk er så "smeltet sammen" som de er. Jeg kunne ikke få ændret Grammar, så jeg er stadig sammen med 13-14 årige i 1,5 time om dagen, og i forensics er folk OK søde, det er slet ikke det. De er bare ikke særlig åbne. I US History sidder jeg sammen med nogle som virkelig ikke er nogle, man har lyst til at være venner med - eller TØR være venner med som udvekslingsstudent skulle jeg måske nærmere sige. Når man er udvekslingsstudent skal man jo passe på ikke at blive fanget i en situation hvor andre gør noget man ikke selv må - selv det kan være nok. I marketing sidder jeg ikke ved siden af nogle da Ashley fik early release da hun ikke skulle bruge klassen, og det er virkelig også en kedelig klasse indtil videre. Måske bliver den bedre, men den første uge har vi bare haft om sådan noget med kollegaer, sikkerhed på arbejdspladsen og det er virkelig ikke særlig spændende.

Har virkelig svært ved at tilpasse mig den måde skolesystemet fungerer herovre - der er så mange regler som jeg slet ikke er vant til, fx at læreren bestemmer hvornår man må gå på toilettet, man skal gå med ID (som jeg ikke har fået???), der er ingen spejle for at folk ikke skal bruge det som våben mod hinanden (ja, seriøst), man har ingen tid til at spise eller noget mellem klasserne og så giver de bare virkelig ikke eleverne nogen selvstændighed. Fx fik dem der havde afleveret deres underskrifter i historie til tiden en slikkepind, og hvis man bare laver noget i timerne får man 100 point for den dag. Det går mig bare virkelig på at jeg ikke har nogle at snakke med i timerne, især fordi jeg kan se på blogs rundt omkring, at andre folk bare har vildt nemt ved det. Kan ikke lade være med at tænke på, om at det mig der er noget galt med eller om folk bare er lukkede. Bliver snart utålmodig, haha. For at være helt ærligt havde jeg regnet med at folk ville være meget mere sådan velkommen-agtige og snaksagelige frem for at være i deres små lukkede grupper. Har sygt meget hjemve når jeg er i skolen, men heldigvis ikke rigtigt når jeg er hjemme.

 Heldigvis har jeg det rigtig godt på mit tennishold og jeg begynder også at blive bedre. Nu vil jeg faktisk sige, at jeg er blevet rigtig god til at serve hvilket er rigtig vigtigt at kunne når man spiller tennis, så nu mangler jeg bare lidt mere teknik og så handler det bare om øvelse. Der er ikke tennis om fredagen, så jeg gik ikke glip af noget i dag, og på tirsdag er der practice. De sidste par dage har vi mest haft challenge matches (er nummer 19, hæhæ), og det har virkelig været en pain in the ass når jeg slet ikke kendte noget teknik. :-)

Til tennis på Carolina Forest High School

2 kommentarer:

  1. Snakker du selv til folk? Det kan måske godt lyde lidt hårdt, men man bliver virkelig nødt til selv at tage kontakt til folk og selv blive ved med at opsøge dem(f. eks. til lunch eller efter skoletiden) så de ved, at man virkelig er interesseret i at være deres ven. Det kan godt være lidt hårdt i starten, men snart bliver du vant til det og tænk på, hvor meget du udvikler dig ved at gøre det. :)

    SvarSlet
  2. Anonym:

    Kan hverken svare ja eller nej til det, for problemet er jo, at det er ret svært at snakke med folk i timerne da læreren snakker, og så har jeg fx desværre fået en ret dårlig plads i forensics mellem en "gruppe" på tre som sådan sidder og vender den ene vej og en "gruppe" på 2 der vender den anden vej - hvis du forstår. Og på grund af den måde vi sidder på er det umuligt at komme til at snakke med de andre med mindre jeg råber på tværs af lokalet ;) Men det er noget jeg måske vil snakke med læreren om, for han sagde nemlig at han gerne ville have at vi sad det samme sted det første stykke tid så han kunne lære vores navne, og derefter måtte vi selv bestemme. Men som det er lige nu har vi stadig faste pladser. Det samme problem har jeg i marketing hvor jeg sidder heeelt ude i siden af lokalet hvor hende jeg sad ved siden af har fået early release, så der sidder faktisk ingen ved siden af mig nu. Så det er lidt en udfordring og slet ikke så nemt som jeg havde regnet med. For lige nu er det faktisk mest det fysiske ang. pladserne der gør, at der ingen er at snakke med.

    Og ang. det med lunch, så ved jeg det virkelig godt, for jeg kommer absolut ingen vejne med hende tyskeren jeg som regel sidder med nu - men omg, kan bare ikke tage mig sammen til at gå over til nogle jeg overhovedet ikke kender og spørge om jeg kan sidde der, haha.

    SvarSlet