onsdag den 13. november 2013

Måned #3:

Måned #3

Udvikling fra første måned til nu

Wow, der er sket meget siden den første måned! Som jeg også skrev i sidste månedsindlæg er jeg blevet meget mere udadvendt, og jeg skrev at jeg også havde fået nogle venner som jeg kunne være sammen med efter skole. Det der så er sket nu er, at jeg faktisk har fået nogle endnu tættere venner. Bare lige for at få det på plads, så er min definition af en ven en du kan snakke om private ting med, en som forstår din humor og i hvis selskab din personlighed virkelig kan skinne igennem, og dem har jeg fået to af: Ashley og Aspen. Her for et par dage siden snakkede mig og Ashley i telefon sammen og begyndte næsten at græde over at tænke på når vi skulle sige farvel! Jeg har også andre som jeg snakker med og som jeg har været sammen med efter skole, men dem vil jeg nærmere kalde bekendte - mens andre udveksingsstudenter ser og omtaler bekendte som venner. De snakker med mig om ting der går dem på, og jeg kan snakke med dem om ting der går mig på. Vi kan sidde og snakke seriøst det ene øjeblik, og det næste øjeblik kan vi sidde og seriøst skrige af grin over et eller andet. Fx følgende samtale:

Ashley: I wanna go a year abroad
Frederikke: You should go to England, you would love it there
Ashley: But.. what is the main language in England?
Frederikke and Aspen: ...... hahhahahaha!


Livet uden tennis...

... er fantastisk! Nej, hvor jeg bare elsker at kunne tage hjem direkte efter skole, varme noget kødsovs op og sætte mig ud på terassen og slappe af. Derudover har jeg tid til at lave noget med folk efter skole og jeg skal ikke indrette mit liv efter tennis. Det er SÅ rart! Til sidst følte jeg mig virkelig ikke tilpas på tennisteamet. Følte virkelig at alle var delt ind i grupper hvor jeg ikke var en del af nogle af dem og så virkede det som om at det var umuligt at leve op til Sara fra Sverige fra sidste år. Så det er super dejligt. Om jeg deltager i en sport næste semester ved jeg ikke - det regner jeg ikke med. :)

Hjemve

Lige pt. har jeg ikke så meget hjemve. Jeg har altid dage hvor jeg bare tænker "hold kæft, det her er et lorteland, folk er nedern og det hele stinker", men jeg har også tit hvor jeg tænker "omg, jeg vil ikke tilbage til Danmark". Nogle dage kan jeg få tårer i øjnene ved tanken om at skulle hjem og andre gange kan jeg sidde og tælle minutterne og bare synes at det hele går SÅ langsomt. Men generelt går det meget hurtigt. Mine foelelser kan svinge meget, fx kan jeg foerst begynde at graede fordi jeg ikke vil hjem og et kort sekund efter begynde at graede fordi jeg VIL hjem. 

Mit engelsk

Der er ikke rigtigt sket noget mere med mit engelsk. Jeg er blevet bedre skriftligt og mit ordforråd er blevet større, men jeg er stadig ikke super god til at snakke synes jeg ikke. Dog vil jeg sige, at tjenerne på restauranterne oftere forstår mig nu end de gjorde før, så det må da betyde noget, haha. 

Hvad har jeg oplevet/set/prøvet/opnået/gjort?


  • Burgere fra Five Guys!
  • Burgere fra TGI Fridays!
  • Pomfritter fra Wendy's i Charleston
  • Fået ændret mine klasser til nogle mere udfordrende og svære klasser
  • Siddet i en skolebus i 8 timer hver dag og konkluderet at det gør jeg ALDRIG igen
  • Taget på en løbetur (og givet op efter 10 minutter, lol)
  • Samon cakes
  • Fået to SUPER gode venner som jeg kan snakke om alt med og som gør det hele værd at stå op til.
  • Spist chicken nuggets fra Chick-Fil-A (som I nok kan se har jeg primaert haft madoplevelser)

Hvad er jeg blevet bedre til?

  • Ikke at ringe til min mor og beklage mig over alle mulige små og ligegyldige ting
  • At smalltalke og bruge amerikanske udtryk
  • At nyde de små glæder i livet
  • At studere på det rigtige til quizzes og tests
  • At være positiv og være taknemmelig for de små glæder i livet
Og et nyt punkt: Hvad skal jeg blive bedre til?

  • At holde styr på mine penge!
  • At spise sundt
  • At tage mig mere sammen i skolen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar