fredag den 6. september 2013

Gammelt indlaeg - update

For et par uger siden udgav jeg et indlaeg med ting jeg glaedede mig til og som jeg var nervoes for. Jeg har ikke gjort alle de ting jeg glaedede mig til endnu, men jeg kan fortaelle om de ting jeg var nervoes for. Indlaegget kan findes nederst i DETTE indlaeg. 


Ting jeg var bekymrede for inden jeg tog afsted:
  • Ikke at få nogle venner

    Okay, jeg vil ikke sige at jeg har faaet super mange venner vel, men jeg kender et paar stykker, snakker med en masse til tennis og jeg har ogsaa faaet lavet en tennis- og madaftale med en der hedder Helen fra mit hold som er super soed. 
  • Ikke at kunne få rugbrød

    Okay, vi kan lige saa godt indse det. Rugbroed er MEGET svaert at finde i udlandet. Da vi var paa klassetur til Holland i 7. klasse var der rugbroed, og det er det eneste sted udenfor danmarks graenser jeg har set det. Der er noget herovre der ligner rugbroed og noget som de kalder ryebread, men nej, det er ikke rugbroed, og ja, du kan godt undvaere det. Jeg spiste ikke andet end rugbroed med leverpostej til morgenmad og frokost i Danmark, og jeg klarer mig. (Men jeg glaeder mig til at bage rugbroed med det rugbroedsmel min mor har sendt mig, tak mor!)
  • Om jeg bliver nødt til at spise fed mad = mavepine i mit tilfælde
    Det viste sig, at det heldigvis var muligt at spise sund mad. Som regel spiser jeg allbran til morgenmad med mange fibre i, frugt mellem timerne, en sandwich med kalkun fx og salat til frokost, maaske en pizzasnegl eller to, mere frugt og saa ogsaa ok sundt til aftensmad. Nogle gange spiser jeg en nutella mad, et par oreos eller en hamburger fra McDonald's, men det ville jeg ogsaa goere i Danmark.
  • At savne min kæreste for meget
    Jeg savner min kaereste, men jeg ligger ikke og graeder mig i soevn hver aften og jeg er ikke ulykkelig. Det gaelder bare om at faa vendt ens savn til noget positivt - i stedet for at graede over at du savner din kaereste/familie/venner/whatever, saa vaer glad for at du har dem og at du kan maerke din kaerlighed til dem. For det kan man naar man savner folk. Distance is a test to see how far love can reach <3 (og det kan raekke langt)
  • At min kæreste og jeg går fra hinanden på grund af året fra hinanden
    Nu hvor jeg rent faktisk er her, kan jeg godt se, at den bekymring var ubegrundet. Med mindre man er et kaerestepar der ikke har andet sammen en fysisk kontakt kan man sagtens beholde det forhold man havde foer man tog afsted. Det er fuldstaendig det samme som foer jeg tog afsted udover at vi kun kan se hinanden paa skaermen og at vi ikke kan sidde overfor hinanden ved spisebordet og spise en leverpostejmad. 
  • At jeg ikke kan finde ud af det i skolen - alarm afblaest!!!!
    Hvis du gaar paa en normal amerikansk high school/skal gaa der og ikke tager dine fag paa honors niveau (hvad det saa end er....), saa skal du IKKE (!!) bekymre dig om, at det er for svaert. Maaske er matematik svaert fordi du fik 4 i Danmark og maaske er engelsk svaert fordi de andre har det som deres modersprog. Men du skal ikke vaere bange for at faa kastet fysikafleveringer og avancerede lektier i hovedet. Bare nej. 
  • At jeg ikke kan komme på de fag og sportshold jeg gerne vil fordi jeg er så dårlig til sport

    Vil ikke sige at jeg fik praecis de fag jeg gerne ville have, men jeg kom paa nogle fag og jeg kom paa den sport jeg gerne ville paa. Alle kunne komme paa tennisholdet, saa det var ikke noget problem at jeg ikke havde spillet foer.
  • At der er mange klamme insekter (:D)

    Der er mange klamme insekter, men ikke MEGA mange og saa er nogle af dem ret sjove, fx dragonflies. Jeg SKREG foerste gang jeg saa en fordi jeg troede at den var farlig, men nu synes jeg bare de er flotte. Har kun set tre stankelben indtil videre (fjernede dem selv, mor :D), en masse dragonflies og saa nogle jeg ikke ved hvad hedder. 

MOST OF THE THINGS YOU WORRY ABOUT NEVER HAPPEN

Ingen kommentarer:

Send en kommentar