fredag den 18. oktober 2013

#3 Ugens fordom

#3 Jeg skal til USA, vaere cheerleader, homecoming queen, hele skolen kommer til at elske mig og vaere interesseret i mig og og jeg skal faa 358 venner den foerste uge!!!!

Det eneste du skal af de ting jeg lige naevnte er til USA og maaske skal du vaere cheerleader (men lad vaere med det, lol). 

Okay, for at starte fra en ende af, saa kommer de fleste udvekslingsstudenter til skoler med omkring 1500 elever. Nogle kommer til en skole med 100 elever og andre til en med 3000. Saa de fleste kommer til en rimelig stor skole med mange elever. Tror du at alle kommer til at kende dig og synes at du er den mest interessante person i verden? Saa kan du godt tro om igen. Den foerste dag staar du midt i et kaos med en hel masse fremmede og der er ingen der ved hvem du er. Og saadan bliver det ved med at vaere et stykke tid. Der er hoejst sandsynligt ingen velkomstkomite og du synes sikkert at folk er nedern den foerste dag. Og hvordan kommer folk saa til at kende dig? Det goer de i hvert fald ikke hvis du tager skolebussen hjem alene HVER dag ligesom nogle udvekslingsstudenter her paa skolen goer. Involver dig i sport (!), klubber, snak med folk og vaer aaben. Foer jeg gjorde det (udover klubber)  var der jo ingen der vidste jeg hvem jeg var. Homecoming er som regel i september eller oktober, saa nej, du bliver nok heller ikke homecoming queen. (håber ikke jeg knuste nogle drømme der)

Naa ja, og du skal IKKE regne med at faa en masse venner den foerste uge. Du har sikkert laest en masse blogs hvor folk snakker om alle deres aktiviteter, hvor mange chicken nuggets de spiste paa Chick-Fil-A med deres venner foerste skoledag og hvor mange fantastiske aftaler de har. Det har narret mig, men jeg vil ikke have at det narrer dig. Okay, de fleste udvekslingsstudenter har vaertssoeskende og ofte er de paa deres egen alder. Hvilke "venner" tror du at de haenger ud med det foerste stykke tid? Vaertssoesterens/brorens venner. Dermed ikke sagt at der ikke er nogle der faar venner vildt hurtigt, men det er de faerreste, saa der er ikke noget galt med dig (eller mig) fordi det tager dig ekstra tid at faa venner. Saa laenge du faar nogle. Hvis du stadig ikke har nogle efter 2 maaneder, skal du nok begynde at ligge en slagplan for hvordan du kan faa nogle venner, fx igennem sport eller aktiviter udenfor skolen, men lad være med at gå panik fordi du ikke har en kæmpe vennekreds efter en måned. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar