mandag den 7. oktober 2013

Grrr

Sidder i marketing hvor vi ikke laver noget det foerste stykke tid fordi laereren som saedvanelig er uforberedt. (kan I maerke at der er et negativt indlaeg paa vej?). Jeg er blevet syg med en eller anden weird bakterie, for det er ikke influenza, tror ikke det er forkoelselse og det er ikke halsbetaendelse. Saa hvad er det? Nogle gange har jeg det fint og andre gange har jeg det bare MEGA daarligt, har hovedpine, kvalme, ondt i halsen og er snottet. Og saa kan der gaa lidt tid hvor jeg har det fint. I dag har jeg mest bare kvalme og har ingen appetit hvilket er lidt bekymrende. For jeg har altid appetit med mindre jeg er virkelig syg. Men jeg er ikke virkelig syg/doende, det er bare maerkeligt. Har virkelig frygt for at kaste op, saa det bekymrer mig at jeg har kvalme (hvilket nok ogsaa er grunden til min manglende appetit). Synes altid jeg laeser paa blogs at udvekslingsstudenter kaster op, og skal tage skolebussen hjem hvor jeg er mega bange for at braekke mig haha. 

I dag skulle jeg have vaeret til tennis og i kirke, og er mega ked af at gaa glip af kirken! Her tidligere i dag havde jeg det ok, saa havde taenkt mig at tage til tennis alligevel, men har faaet det meget daarligere nu, saa jeg tager hjem direkte efter skole, for tror jeg braekker mig hvis jeg skal loebe rundt, og selvom jeg er traet af tennis er jeg lidt ked af at gaa glip af det ogsaa da det er vores sidste traening. Men vi har stadig matches, saa det er ikke saadan at der er afsked i dag jo. 

Dog sagde min vaertsmor igaar at vi ikke skulle til New York alligevel hvis jeg missede tennis paa grund af sygdom, men saa er det heldige at min soede mor har sagt at vi bare tager derhen sammen en dag eller naar jeg skal hjem i juni. <3 Synes det er virkelig lol at tennis skal betyde saa meget. Fx skipper Alyssa paa mit tennis team tit tennis, og det er der jo ikke nogle der siger noget til. Vi er ikke paa varsity, saa vores indsats betyder ikke noget. Glaeder mig super meget til at jeg skal begynde at oeve til Miss Saint James pageant, for der har JEG rent faktisk muligheden for at opnaa noget og der er jeg bare ikke en der sidder og kigger paa at de andre opnaar noget hvis I forstaar hvad jeg mener. Der bliver det mere spaendende for mig. :) Jeg regner ikke med at vinde eller noget, men bare det at deltage er noget stort for mig fordi jeg aldrig har vaeret saadan en sceneperson, jeg er i et fremmed land og jeg har aldrig haft saadan vildt meget selvtillid eller noget. Men man faar mere selvtillid af at staa paa egne ben. 

Haaber at I alle sammen har det godt, og mens I jeg har jer her vil jeg lige bede jer sende nogle soede tanker til alle de udvekslingsstudenter rundt omkring i verden som lige nu er midt i at skifte vaertsfamilie, for det er der rigtig mange der er og der er rigtig mange som kaemper med det. <3 Hvis I kender nogle, saa bare husk at vaere der for dem og stoette dem saa meget I kan.

Ting jeg savner fra Danmark:

- At spise steaks og drikke drinks med min kæreste fredag aften. Og min kæreste generelt
- At gøre stort set hvad der passer mig
- At være til danske fester
- At have én klasse man er i
- At spise frokost i et klasselokale og ikke i et cafeteria hvor der lugter af kunstig mad
- At komme løbende ud fra badeværelset med bukserne halvt nede om knæeene for at give min mor en krammer inden hun går på arbejde. Og så lige en mere. Og så lige sige "jeg elsker dig" 5 gange så vi er sikre på at den anden har forstået det.
- At bo 5 minutter fra min skole
- At gå på Jensens bøfhus med min mor (det gjorde vi ca. 2 gange om ugen inden vi begyndte at spare op til USA)
- Godt reality tv
- At have fri enten 13.30 eller 14.15 hver dag.
- At lave ordentlige lektier og lære noget i skolen man rent faktisk kan bruge til noget
- At have forskellige fag hver dag
- Pomfritsauce fra McDonald's. Det kan man ikke få herovre. Er der seriøst ikke nogle der kan sende noget i de der små pakker??? (bare husk at pak dem godt ind i plastikposer lol)
- At der ikke er nogen dresscode og mega underlige regler
- At gå på cafeministeriet med AK og få fiskefrikadeller! :)
- Vandmaskinen paa klostermarksskolen. Toer ikke drikke vandet i fontaenerne her pga. bakterier.

Ting jeg ikke savner:
- At alt er så dyrt i forhold til i USA
- At shoppe i kedelige butikker i Aalborg
- At have geografi med Carsten
- At være i et stinkende klasselokale uden aircondition
- At der er koldt i september
- Dårlige hamburgere. Hamburgere er så meget bedre herovre!
- At der ikke er nogle aktiviter efter skole, som klubber, ungdomsgrupper i kirker, fodboldkampe, sport, pageant osv.
- At folk i Danmark er så generte/lukkede. I starten her så jeg folk som lukkede, men det var på grund af noget indeni mig selv.
- At have engelsk med Gitte og nærmest hver dag skulle sidde med en partner og snakke i 2 minutter hver om hvad vi har lavet i weekenden/ferien/whatever og være mega dårlig til engelsk
- At Christoffer (min gamle klasselaerer) kom ind hver fredag mega sur i klassen klokken 12-14.15 og bare ville hjem
- Ikke at maatte have jakket paa indenfor i klassen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar