fredag den 25. oktober 2013

Skolen - karakterer, begreber osv.





Klik paa billederne for at goere dem stoerre

Min US History unit 2 test hvor jeg fik 85% (B) og et "I'm so proud of you!' klistermaerke


Tænkte at jeg lige ville fortælle lidt om skolen. Her kan I se mine karakterer lige pt (klik på billederne for at gøre dem større i et diasshow). Har tre B'er og et A lige nu. Havde normalt A i grammar, men fik 78 i en mega åndssvag test, så nu er den nede på B.

Alt her er baseret paa hvordan det er paa min skole og i min stat, saa jeg kan ikke love at det ikke er anderledes paa din kommende skole. Mn

Karakterer 
Herovre får du karakterer for stort set alt du laver. Du skal ikke yde noget specielt for at få 100 i assigned classwork eller lektier med mindre det er et svært fag som trigonometry, AP US history osv. Som regel får du en hel liste over hvad din opgave/besvarelse skal indeholde og hvor mange point hvert punkt giver, og så skal du bare gøre det. Eksempel: Min første opgave i forensic science lød ca. sådan her: Skriv om de her 10 personer som har udrettet noget i forbindelse med retsmedicin. Hver person giver 8 point og hvert billede af personen giver 2 point. Jeps. 

CP, AP og Honors
(Har ikke 100% styr paa det her, men det her er saadan som jeg har forstaaet det og det er nok information til jer der skal afsted naeste aar. I skal jo ikke videre paa college, saa det er ikke noedvendigt at vide alt)

CP College Prep
Honors Daekker det samme materiale som CP, men CP-elever faar mere support til at forstaa stoffet gennem lektier osv.
AP Advanced Placement (college niveau)

Der er forskellige levels af fag i skolen herovre. CP er det laveste af de tre niveauer, men ikke det aller laveste. Det hedder staar som sagt for college, men det betyder IKKE (!!) at det er svaert. Bare for at give et eksempel: min grammar klasse er en CP english class, og de er 9. klassere og i gang med at laere NAVNEORD. Ja, I hoerte rigtigt. Og de kan ikke finde ud af det. ;)


AP er collegeforberedende klasser. Forskellen paa CP og AP Us History er fx at det er mere udfordrende og at der er flere komplicerede begreber osv man skal laere. Honors er mellemniveauet mellem CP og AP.
Bare lige en note: CP klasser har ofte meget uambitioese elever i dem da det er det laveste niveau, saa hvis du er meget serioes og hader uambitioese elever, saa undgaa de klasser (men du skal have CP US History. Ikke overvej AP der!!! Og der er ikke US History Honors, i hvert fald ikke paa min skole)

Honors fatter jeg ikke hvad er udover at det vist er mellemtrinnet mellem CP og AP, men stadig ret "hoejt" niveau.

Units osv.
I loebet af et semester paa en high school har du i hvert fag nogle units. Kort sagt er det smaa emner I har i loebet af aaret.
I loebet af et semester paa en high school har du i hvert fag nogle units. Kort sagt er det bare ligesom smaa termer hvor du har forskellige emner, fx:
Forensic Science
Unit 1: Entomology
Unit 2: Fingerprinting
Unit 3: Psychology 
osv.

I hver unit har du som regel et par quizzes og saa en stoerre test i enden af the unit.

Tardy
Betyder at du er kommet for sent. Hvis man kommer for sent til en time paa min skole skal man gaa ned til kontoret og faa en seddel og saa kan man komme ind i sin klasse.

Quizzes og tests
Der er forskel paa quizzes og tests. En quiz er som regel en lille proeve med mellem 10 og 20 spoergsmaal og den vaegter ikke saa meget i din karakter som en test. En test er som regel en test der opsamler alt hvad du har laert fx i unit 1 og saa vaegter den hoejere.

Forhold til laerere
Laerene her er MEGET forskellige. Nogle er meget strenge og gammeldags og andre er meget afslappede. Eksempel:

Mrs. Holland som er min grammar laerer gaar meget op i at man skal vaere hoeflig, har mange regler som fx ingen mad eller drikke i timerne, ingen telefoner, ingen musik i hoeretelefoner, du maa kun gaa paa toilettet hvis det er en emergency

Mr. Cook som er min forensic laerer har stort set ingen regler. Du maa sidde med din telefon i timerne, du maa spise og drikke alt det du vil, der er en meget afslappet stemning i timen, du maa altid gaa paa toilettet, du maa gerne hoere musik

Regler
De fleste skoler har mange regler, men de mest almindelige er at man skal have et hallpass for at gaa paa toilettet hvor din laerer skriver under paa at du gaar ud og saa har de fleste ogsaa en eller anden form for dresscode. 

Varsity og JV (sport)

Varsity er foersteholdet paa skolens sportsteams, og du skal vaere ret god for at komme paa varsity. Saa hvis du aldrig har spillet tennis foer skal du nok ikke regne med at komme paa varsity. Junior Varsity (JV) er trinnet under varsity, og er lidt ligesom varsity, bare andenholdet og saa er det ofte underclassmen (9. og 10. klassere) der er paa holdet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar