tirsdag den 1. oktober 2013

Youth group


Paa sandwichbar med Jimmy efter tennis og inden youth group. Btw. der er en ting jeg ikke har fortalt herinde paa bloggen. Herovre koster en stor sodavand ca. 1,5 dollar (ca. 8 danske kroner) og der er GRATIS REFILL. Saa hvis du vil have 8 glas cola faar du det for 1,5 dollars og de bliver ved og ved med at komme med nyt. Alle bliver mega chokerede naar jeg fortaeller at en 50 cl sodavand i DK paa en restaurant koster omkring 50 kroner og at der ikke er noget refill.



Her er to billeder jeg tog da jeg var til youth group igaar. Tog ikke lige super mange da jeg proevede at vaere lidt diskret og fangede selvfoelgelig ogsaa lige det sted hvor alle de voksne stod, men ja. Saa kan I se hvordan det ser ud - meget anderledes end Danmark!

Youth group schedule:

6.00-7.00 (ca.) Her spiser vi og snakker, og saa er der altid nogle der loeber rundt og spiller basketball og saadan noget.
7.00 Her er der saadan en gudstjeneste som er MEGET anderledes end i Danmark. Foerst er der et band der spiller og saa synger man, og saa kommer der en praest/pastor som snakker om nogle emner. Det er ikke saadan noget med at de staar og snakker om gud og jesus i en halv time. De tager nogle stykker fra bibelen og relaterer det til problemer i virkeligheden, og det er det jeg godt kan lide. Da jeg var i kirke med Alyssa handlede det KUN om jesus og de pressede folk til at blive doebt. Her er du bare accepteret som du er/
7.45 Her gaar vi ud i grupper delt op efter klassetrin og snakker om nogle emner paa bagsiden af det papir vi har taget noter paa til gudstjenesten. Det er som regel saadan noget how to leave your mark, hvilke ting man skal blive bedre til osv. :) Elsker hende den voksne der er ansvarlig for vores gruppe, hun er SAA soed. Foerste gang jeg var der gav hun mig bare en krammer da det var slut :) De to gange jeg har vaeret der har jeg haft mega ondt i hovedet, og saa er det gaaet over lige naar det er slut. Foeler serioest at det er alt den daarlige energi der bliver taget ud af mig eller saadan noget (ja, jeg ved godt hvor aansvagt det lyder, men det er rigtigt)

Var som sagt til youth group igaar. Tog naesten ikke afsted da jeg havde ondt i hovedet, men valgte saa at tage afsted alligevel da Jimmy tilboed at koere mig, og det er jeg saa glad for at jeg gjorde! Skulle rigtigt derover med Hayley, men hendes tennistraening var laengere end min, saa jeg tog derhen alene og saa moedte jeg saa hende den ansvarlige for min gruppe som introducerede mig for tre piger fra St. James. Carrie, Christian og Caylee. Fandt faktisk ud af, at Christian er min nabo - som i LIGE ved siden af hvor jeg bor. Det er anden gang det sker, haha. Sidste gang var det Jillian og Riley. Smaat land, hva? (bare 300 millioner mennesker, haha)

De var mega soede og fik deres telefonnumre osv., og saa aftalte vi maaske at lave noget i weekenden. Carrie spurgte mig hvordan man skrev "jeg elsker dig" paa dansk, og saa proevede hun saadan at udtale, og det loed MEGA dansk. Virkelig imponerende. Det loed bare som dansk med svensk accent. Normalt naar amerikanere skal udtale dansk lyder det bare forfaerdeligt. Eksempel: Mit navn (Frederikke) udtaler de fleste som Frledere. Smukt, ikke? ;)

I dag moedte jeg saa Carrie to gange i skolen, og hun sagde at hun ville proeve at finde mig om morgenen i cafeteriet. :) Nu har jeg marketing og er faerdig med min opgave, saa har 1,5 time til at blogge og lave lektier og saa skal jeg hjem og lave et projekt i grammar og derefter til moede omkring St. James pageant klokken 7. Wuhu!!!!!

ps. love my life

Ingen kommentarer:

Send en kommentar