tirsdag den 15. oktober 2013

New York










Her er 10 ud af 400 billeder fra min tur til New York. Beklager at billederne overhovedet ikke er i raekkefoelge efter det jeg skriver. Fredag klokken 11 fik jeg fri fra skole og tog ud til lufthavnen hvor vi floej til North Carolina, og derfra floej vi saa til Great Plains i New York som ligger ca. en time fra New York City. Vi boede ogsaa i Great Plains, saa loerdag morgen tog vi toget ind til Grand Central Station hvor jeg moedte en dansker, og saa gik vi ind til Times Square hvor vi tog billeder og gik lidt rundt. Derefter gik vi hen til et busstop hvor jeg moedte flere danskere og hvor vi tog en sightseeing bus rundt i hele New York City. Vi stod af ved Chinatown hvilket vi ikke skulle have gjort, men jeg fik koebt et toerklaede i Burberry moenster og fik et pizza slice. Derefter tog vi bussen hen til der hvor frihedsgudinden er, og saa tog vi en faerge derud. Frihedsgudinden er lukket paa grund af et eller andet fis herovre, men faergen sejlede saadan rundt saa man kunne se den og saa saa vi ogsaa Ellis Island, Brooklyn osv. Efter det tog vi ind til der hvor Empire State Building er og spiste aftensmad hvor jeg fik en hamburger, og saa tog vi op i Empire State Building. OMG, det var flot og man kunne bare se hele New York oplyst. Vil klart anbefale at tage derop om aftenen. Da vi skulle hjem proevede vi at fange en taxa men kunne ikke faa en, og saa kom der en mand og spurgte om han skulle koere os til Grand Central Station for 30 dollars, og det gjorde vi saa. Var lidt bange for at blive kidnappet, men ja. Soendag skulle vi have vaeret i Hillsong Church, men vi kunne ikke finde det, saa vi shoppede i stedet for og saa var vi paa en irsk pub hvor vi spiste frokost. Vi tog hjem til hotellet klokken 6 hvor jeg bare snakkede med min mor og min kaereste og saa spiste vi aftensmad paa hotellet. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar